Kelimelerin İkna Edici Gücü

Kelimelerin İkna Edici Gücü

TRT’nin deneyimli sunucusu Acar Acartürk, AOSB’mizde “Kelimelerin İkna Edici Gücü” konulu söyleşi yaptı. Esprileri ile söyleşiye renk katan Acartürk, insanların karşısındakini ikna edebilmesi için hangi kelimeleri kullanması ya da kullanmaması gerektiğine dikkati çekti.

Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi (AOSB) Bölge Müdürlüğümüzün sanayiciler ve çalışanlarına eğitim desteği sağlamak amacıyla kurduğu, AOSB Akademimizde bu kez TRT’nin deneyimli sunucusu Acar Acartürk, “Kelimelerin İkna Edici Gücü” konulu söyleşi yaptı.

Türkiye Radyo Televizyon Kurumu'nda (TRT) 1991 yılından bu yana radyo ve televizyon programları sunan, bunun yanı sıra, hitabet, kurumsal hitabet, topluluk karşısında konuşma, etkili ve güzel konuşma konularında önemli iş adamlarına ve Ceo'lara mesleki seminerler veren Acar Acartürk, AOSB Seyhan Toplantı Salonumuzdaki söyleşide, etkili anlatımı ile büyük ilgi gördü.


Esprileri ile söyleşiye renk katan Acartürk, insanların karşısındakini ikna edebilmesi için hangi kelimeleri kullanması ya da kullanmaması gerektiğine dikkati çekti.

Acar Acartürk, “İkna etmek; herhangi bir konu ile ilgili karşımızda bulunan insanı inandırmak ve o insanı kendi düşüncemiz tarafına çekme çabasıdır. Ancak, gerek aile hayatı, gerek iş hayatı ve gerekse sosyal çevrede etkili bir iletişim kurmak ve ikna edici olmanın bir takım kuralları vardır. Elbette gerçekler söylenmeli ancak, bunu söylemek her zaman yetmez, diğer faktörleri de dikkate almak lazım. Öncelikle doğru zaman ve ortamın oluşmasına özen gösterilmesi gerekir” dedi. Acartürk, aksi takdirde kişinin gerçekleri söyleme adına karşısındakini kırabileceğini ifade etti.

İkna edici olunmalı ancak ısrarcı olunmaması gerektiğini, bazı kişilerin prensiplerinin ve katı kurallarının olabileceğinin unutulmaması gerektiğini ifade eden Acar Acartürk, interaktif ortamda geçen söyleşide, katılımcıların sorularını da yanıtladı.

Yayın Tarihi: 04/12/2019
Görüntüleme: 463