Ekonomist Prof. Dr. Emre Alkin, Bölge Başkanlığımızın konuğu oldu

Ekonomist Prof. Dr. Emre Alkin, Bölge Başkanlığımızın konuğu oldu

“Fırtınada Ayakta Kalma Sanatı”

Prof. Dr. Alkin:

“Dünyaca ünlü markalara ihtiyacımız var”

Maliyetten kısarak ucuza yapmak yerine yüksek teknolojik altyapı ile mal veya hizmet üretmek daha sağlıklı ve karlıdır”

Altınbaş Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Galatasaray Sportif A.Ş. Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi Ekonomist Prof. Dr. Emre Alkin, Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgemizde, sanayicilere “Fırtınada ayakta kalma sanatı” konulu konferans verdi.

Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgemiz Seyhan Salonu’nda düzenlenen toplantıya, AOSB Yönetim Kurulu Başkanımız Bekir Sütcü, Yönetim Kurulu Üyemiz Yusuf Kara, Denetim Kurulu Üyemiz Hilal Atilla Aksöz ve Bölge Müdürümüz Ersin Akpınar ile çok sayıda sanayicimiz ve iş insanı katıldı.

IMKB Başkan Danışmanlığı, TİM Genel Sekreterliği, Vergi Konseyi Üyeliği görevlerinde bulunan ve halen çeşitli televizyon kanallarında ekonomi yorumculuğu yapan Altınbaş Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Emre Alkin, "Fırtınada Ayakta Kalma Sanatı"konulu sunumunda, son ekonomik ve finansal konulara değindi.

Türkiye’nin gelişme hızına dikkati çeken Prof. Dr. Alkin, “E7 ülkeleri dediğimiz Türkiye’nin de içinde bulunduğu hızlı gelişen ve büyüyen 7 ülkenin büyüme hızı gelişmiş 7 ülkenin her zaman üzerinde olacak ve 2050 yılına kadar böyle devam edecek” dedi.


Büyük başın büyük derdi olduğunu da vurgulayan Prof. Dr. Alkin, “Büyük milli gelire sahip olan ülkelerin aslında çok da büyük borçları var. Amerika’nın toplam geliri dünya gelirinin yüzde 24'üdür. Dünyadaki yaratılmış toplam borçların yüzde 31'i de Amerikalılar tarafındandır. Türkiye burada yüzde 0.4’dür. Yani o kadar da borçlu değiliz. Bizim sorunumuz vade kısa faiz yüksek” dedi.

Türkiye’nin dünyaca ünlü markalara ihtiyacı olduğunu belirten Prof. Dr. Alkin, “Biz çözüm yaratarak rekabet etmeyi bilmiyoruz. ‘ben bunu Türklerden alacağım, Türkler’den almazsam da kimseden almayacağım dedirtecek hiç birşey yapmadık. Yani dünyaca ünlü markalara ihtiyacımız var” ifadelerine yer verdi.

SATIŞ SIKINTISI UZUN SÜRMEZ

Prof. Dr. Alkin, “Türkiye de satışların düşmesi geciçidir. Bunu 50 yıllık yaşantıma dayanarak söylüyorum. Eğer bu sıkıntı 17 aydan fazla sürerse biraz da firmaların sorunu kendilerinde araması gerekir. Maliyetten kısarak ucuza yapmak yerine yüksek teknolojik altyapı ile mal veya hizmet üretme daha sağlıklı ve karlıdır” diye konuştu.

Yayın Tarihi: 14/03/2019
Görüntüleme: 180