"Anadolu Markaları Yarışıyor Türkiye İlerliyor" Paneli

“Adana genç sanayicilere sahip bir kent”

Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi (AOSB) Başkanımız Bekir Sütcü, Adana’nın genç sanayicilere sahip bir kent olduğunu söyledi. Başkanımız Sütcü, “İlk 500 ve ikinci 500 büyük sanayi kuruluşu arasına giren AOSB’deki firmalara baktığımızda yüzde 90’ının 1996 yılından sonra sanayici olduğunu görüyoruz. Bu Adana’nın sahip olduğu önemli bir avantajıdır” dedi.

Capital ve Ekonomist dergileri tarafından düzenlenen “Anadolu Markaları Yarışıyor, Türkiye İlerliyor” Yarışmasının içeriği Adana HiltonSa Oteli’nde düzenlenen toplantı ile kamuoyuyla paylaşıldı. Adana iş dünyasının önde gelen isimlerinin katıldığı toplantının açılış konuşmalarının ardından “Adana’ya yön verenler” başlıklı panel düzenlendi.

Panelin konuşmacıları arasında yer alan Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi (AOSB) Yönetim Kurulu Başkanımız Bekir Sütcü, Türkiye’de kurulu 300 OSB arasında 5. Sırada yer alan AOSB’nin hızla büyüdüğünü söyledi.

 

“GELİŞMELER UMUT VERİCİ”

Yapılan her yatırımın yeni istihdam anlamına geldiğini kaydeden Sütcü, şunları söyledi:

“Gerek kendi şirketimiz Abdioğulları A.Ş olarak, gerekse başkanlığını yürüttüğüm Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi olarak yeni yatırımlar konusunda üzerimize düşen sorumlulukları yerine getiriyoruz. Ekonomiden Sorumlu Başbakan Yardımcımız Sayın Mehmet Şimşek, 2018-2020 dönemini kapsayan Orta Vadeli Programı geçtiğimiz günlerde açıkladı. Sayın Mehmet Şimşek’in verdiği bilgilere göre, ekonomik göstergeler büyümenin devam edeceğine işaret ediyor. Bu güzel gelişmelerde hiç kuşkusuz ki sanayicilerimizin payı büyüktür. Çünkü, ülke ekonomisinin en dinamik ve üretken kesimi sanayidir. İhracatımızın % 90’ı sanayi ürünlerinden gerçekleşir.

Ülkemizdeki olumlu grafiklerin yanı sıra Bölgemiz açısından da gelişmeler umut vericidir. Üretimdeki artışın en somut göstergesi olan enerji tüketim verilerimize göre, Bölgemizde sanayinin çarkları bu yılın 3. çeyreğinde hızla dönmeye devam etti. Bu

dönemde Bölgemizde % 15 büyüme kaydedildi.”

 

“DURAKLAMA DÖNEMİNDE DE BÜYÜDÜ”

2008 yılına kadar yüzde 25’lere kadar büyüme gösteren AOSB’nin 2015-2016 yıllarında duraklama dönemine girdiğine dikkat çeken Sütcü, şöyle devam etti:

“Biz Organize Sanayi Bölgemizde elektriği, doğalgazı, suyu tek sayaçtan alıyoruz. Kullanım kapasitelerini her ay anlık olarak takip ediyoruz. Duraklamanın yaşandığı 2015-2016 yıllarında dahi AOSB büyümesini sürdürdü. Örneğin tekstilde, kağıt ambalaj sektöründe kapasite kullanım oranları arttı. Kağıt sektöründe dünyanın en büyük firmaları bizim Organize Sanayi Bölgemizde var. Nişasta bazlı mısırdan üretilen gıda sektöründe yine kapasite artışı var. Bana göre, Türkiye’nin en sevindirici olayı makine sanayi gelişiyor. Bu sektörlerdeki enerji tüketim verilerimize baktığımız zaman büyüme daha net bir şekilde görülebiliyor.”

 

“ADANA’YI YONCAYA BENZETİYORUM”

Adana’nın sanayide yeni bir atağa kalktığına da dikkat çeken AOSB Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Sütcü şunları kaydetti:

“Cumhuriyet tarihinden sonra ilk sanayileşmiş kentiz. Fakat 80’li yıllara geldiğimizde Adana nadasa bırakılmış. Ama ben Adana’yı yoncaya benzetiyorum. Nasıl ki, yoncayı birinci ağız biçersiniz, ondan sonra sularsınız, filizlenir. Adana’nın en büyük özelliği genç sanayicileri var. Biz sanayinin ‘S’sinden anlamazken, gelmişiz ‘Organize Sanayi Bölgesi’nde üretici olacağız’ demişiz. 20 yıl sonra bakmışız Türkiye’nin ilk 500 firması arasına girmişiz. Adana Organize Sanayi Bölgesi’nde, ilk 500 ve ikinci 500 büyük sanayi kuruluşları arasına giren firmalara baktığınız zaman yüzde 90’ı, 1995-1996 yıllarından sonra sanayici olmuşlar. Bana göre bu bir avantajdır. Bu avantajı kullanmak lazım.”

 

“TEMELİ 1963’TE ATILDI”

Başkanımız Sütcü konuşmasında, yönetim kurulu başkanlığı görevini yürüttüğü Abdioğulları Plastik ve Ambalaj Sanayi A.Ş’nin dünü ve bugününü anlatarak, gelecek hedeflerinden de söz etti.

Bekir Sütcü, temeli 1963 yılında atılan Abdioğulları Plastik ve Ambalaj Sanayi A.Ş’nin, plastik çuval çeşitleri, tarım ipleri, ambalaj ipleri, tarımsal ve sanayi amaçlı kumaşlar, gölgelikler ve tarım alanları için koruma tülleri üretiminin yanı sıra,çimento ve alçı ambalajında kullanılan “block bottom torba” üretimi yaptığını söyledi. Sütcü, 2013 yılından itibaren ise teknik tekstil alanında “Filback” markasıyla halı tabanında entegre üretim gerçekleştirdiklerini kaydetti.

 

“EMEKLERİMİZ BOŞA GİTMEDİ”

Abdioğulları firmasının zorluklardan geçerek, emek vererek ve yatırım yapmaktan korkmayarak bugünkü konumuna ulaştığının altını çizen Bekir Sütcü, “Üretiminin yaklaşık yüzde 50’sini ihraç eden bir firmayız. Şirketimiz bünyesindeki FİLPA Ambalaj ve Dış Ticaret A.Ş. ile büyük çoğunluğu Avrupa olmak üzere 35 ülkeye ihracat yaparak ülke ekonomisine katkı sunma çabasındayız. Bu yıl İstanbul Sanayi Odası’nın her yıl açıkladığı Türkiye’nin 500 büyük kuruluşu listesinde 462’inci sırada, TİM’in 1000 başarılı ihracatçı firma listesinde ise 397’inci sırada,, Ekonomist Dergisinin her yıl Türkiye Ekonomi Bankası işbirliği ile gerçekleştirdiği Anadolu’nun en büyük 500 şirketi araştırmasında 130’uncu sırada, ayrıca Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) tarafından hazırlanan, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi listesinde yer aldık. Bugün ulaştığımız noktaya baktığımızda görüyoruz ki verdiğimiz emeklerimiz boşa gitmemiş, ekibimizle beraber üretmeye, yatırım yapmaya ve büyümeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

 

“YATIRIMLARIMIZ DEVAM EDECEK”

Abdioğulları firması olarak gelecek hedeflerini de paylaşan Başkanımız Sütcü, “6 ayrı tesiste 1250 çalışanıyla üretim yapan Abdioğulları Plastik ve Ambalaj Sanayi A.Ş. olarak bulunduğumuz sıraları yukarıya taşımak için daha çok gayret edeceğiz. Açılan her yeni işletme/üretimhane vatandaşa iş ve ekmek kapısı oluyor. İstihdama katkı sağlamak en büyük amacımız bu yüzden hiç durmadan yatırım yapmaya devam edeceğiz. Üreterek istihdam sağlayarak hem bölgemizin hem ülkemizin ekonomisine değer katmayı sürdüreceğiz” diye konuştu.

Yayın Tarihi: 30/10/2017
Görüntüleme: 151