Türk Sanayisi'nin Güney'deki Üssü

Başkanın Mesajı

2019’a umutlarla girdik

Kıymetli Sanaycilerimiz;

2018 yılı Dünyada ticaret savaşlarının, kotaların, gümrük vergisi uygulamalarının yaşandığı bir yıl olmasına rağmen Adana sanayisi üretmeye, dış pazardaki etkinliğini artırmaya devam etti. Adana olarak farklı bir kent olduğumuzu söyleyebilirim. Zira bizdeki sektörel çeşitlilik çoğu kentte yok. O yüzden bazı sektörlerde durgunluk yaşandığında diğer sektörlerdeki hareketlilik devam ediyor ve bu da ekonomimizi daha az olumsuz etkiliyor.

Akdenizin kuzeydoğu köşesinde, Avrupa’dan Ortadoğu’ya bağlantı noktasında bulunan Adanamızın ekonomisi sınırlarımızda yaşanan olaylardan doğal olarak en fazla etkilenen kent oldu. Zor bir yılı geride bırakıyor olmamıza rağmen öyle tahmin ediyorum ki bu yılı Adana olarak 2 milyar dolarlık ihracatla kapatıyoruz. 2 milyar dolar bizim için aşılması gereken psikolojik eşik. Bunu mutlak surette aşmamız gerekmektedir.

Adana Hacı Sabancı OSB olarak kent ihracatımızın yüzde 50’sini gerçekleştiriyor olmanın gururunu yaşıyoruz. Bu çerçevede faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Gerek yurtdışı heyet kabüllerimizde gerekse yıl içerisinde hedef ülke ziyaretlerimizde dış ticaretimizin artmasına katkı sağlayacak faaliyetlerimizi sürdürdük. Yeni yılda da devam edeceğiz.

Bölgemiz için 2018’in en güzel haberlerden biri Ceyhan Enerji İhtisas Bölgesi’ne ilk dev yatırımın imza töreni oldu. Ceyhan bölgemizdeki enerji yatırımlarının farklı sektörlerde yatırım kazandıracağını biliyoruz.

Bu zor zamanlarda biz hiçbir zaman ümitsizliğe kapılmadık. Morallerimizi yüksek tutmaya özen gösterdik. Organize Sanayi Bölgemizde yatırımcılarımız için alt ve üst yapısı hazır, sorunsuz bir bölgede, hiç bir ilave ücret talep etmeden, metrekaresi 150 TL’den başlayan cazip fiyatlarla arsa tahsisi yapmaya devam ediyoruz.

AOSB’mizin marka değerini güçlendirecek çalışmalarımızı da sürdürüyoruz. Bu kapsamda, bölge içerisindeki Hacı Oğuz Camii yanında toplam alanı 13.000 metrekare olan AOSB Yürüyüş/ Koşu Parkı Projesi için gerekli adımları attık. Ayrıca, bölgemize değer katacak olan, içerisinde yürüyüş parkurlarının ve kafelerin de yer aldığı toplamda 13.500 metrekare alanlı Şehitler Parkı Projesinin çalışmaları sürüyor.

Aynı zamanda 1.735 metre kare alan üzerinde 4 yıldızlı otel projemiz var. 37 standart ve 4 suit oda, 2 adet tenis kortu, 1 futbol ve 1 basketbol sahası, 500 kişilik balo/toplantı salonu, 2 adet 20’şer kişilik ve 1 adet 15 kişilik toplantı salonu, spa merkezi ve fitness salonları, kafesi ve restoranların yer alacağı otel projemiz 8 katlı olacaktır.

Tüm olumsuzluklara rağmen 2018’de üretmeye, istihdam yaratmaya devam eden Adanalı sanayicimizle sıkıntılı dönemi aşmak için çaba sarf etmekteyiz. Temennimiz 2019’da bu sıkıntıların son bulmasıdır.

2018’de teşvik tedbirleri istihdamı artırdı. Özellikle İstihdam Seferberliği adı altında yapılan teşvikler istihdama katkı sağlamıştır. Bizim yine yatırım ve üretim yapan sanayicilerimizin büyük katkısı var. Vergisel anlamda, yatırım yapanların daha az vergi ödeyerek daha fazla yatırım yapma olanağı var. Biz tüm bu desteklerin 2019 yılında da devam etmesini istiyoruz. Uygulamanın devam etmesinin, üretim ve istihdama katkı sağlayacağına inanıyoruz.

Yeni yılda da biz üretmekten, ihraç etmekten, istihdam artırmaktan vazgeçmeyeceğiz. Adana’yı hak ettiği seviyeye şirketlerimizle, odalarımızla, yerel yöneticilerimizle, valimizle, milletvekillerimizle birlikte taşıyacağız.

Her türlü olumsuz koşullara rağmen 2019’a umutlarla girdik. 2019 yılının, ülkemiz, milletimiz, tüm insanlık için hayırlı bir yıl olmasını; bereketli, huzurlu, sağlık, afiyet içinde geçmesini; güzellikleriyle unutulamayacak bir yıl olmasını Cenab-ı Allah’tan niyaz ediyorum.