AOSB AKADEMİ’DE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ

MÜŞTERİDEN BEŞ YILDIZ NASIL ALINIR?

“BAŞARILI MÜŞTERI HIZMETLERI, KURABILECEĞINIZ EMPATI KADARDIR”

“MUTSUZ MÜŞTERİ EN BÜYÜK ÖĞRENME KAYNAĞIDIR”

Sanayicilerin ve çalışanlarının ihtiyaç duyduğu her konuda eğitim faaliyetlerine pandemi koşullarına rağmen online ortamda devam eden Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi Müdürlüğü bünyesindeki AOSB Akademi’de, bu kez “Müşteriden beş yıldız almanın yolları” anlatıldı.

İnsan Kaynakları ve Eğitim Yöneticisi Ufuk Okan Güvendiren tarafından verilen eğitimde; “Müşteri Kimdir ve Neden Önemlidir? Müşteri Beklentileri ve Karşılama Stratejileri, Markanın Önemi ve Başarılı Markaların Ortak Özellikleri, Müşteri Şikâyeti Nasıl Fırsata çevrilir?, Sadık Müşteri Yaratmanın En Etkili Yolu, CRM’de ‘Halo Etkisi’ nedir? Nasıl Kullanılır?,  Etkili İletişimle Satışı Artırma Teknikleri, Daha Fazla Müşteri Edinmenin 7 Sırrı,  Sonuç Odaklı İleri Satış Teknikleri, Yeni Nesil Satış Görüşmeleri Teknikleri, İç Müşteri ve Dış Müşteri Kavramlarına Bakış, Satış Kapama Teknikleri ve Yaratıcı Öneriler” konu başlıkları ele alındı.

“Müşteriniz hakkında her şeyi bildiğinize inanmak tehlikelidir” diyen Ufuk Okan Güvendiren, “Müşterilerinizle iletişim kurduğunuzda, bunu açık fikirli ve açık kulaklarla mümkün olduğunca açık bir şekilde yapın. Dinleme, varsayımlarla mücadele etmenin en büyük araçlarından biridir. Unutmayınız ki en mutsuz müşterileriniz en büyük  öğrenme kaynağınızdır” dedi.

Başarılı bir müşteri ilişkileri yönetiminin nasıl olması gerektiğini ve müşteriden 5 yıldız almanın püf noktalarını anlatan Ufuk Okan Güvendiren, “Müşteriye ne istediğini anlatmaya çalışmayın. Akıllı olmak istiyorsanız, bunu lütfen kendinize saklayın. Müşteriler sahip olduğu çeşitli seçenekler sayesinde, arz ve talep modeli artık gücünü tüketicilerin ellerine bırakıyor. Bu artık tüketicinin ne istediğini bildiğini ve memnun olmazlarsa bunu başka bir yerde  arayacaklarını unutmayınız” diye konuştu.

Ufuk Okan Güvendiren, sunumunun ardından katılımcıların sorularını yanıtladı.